Selkoviestintä asiakastyössä
Selkoviestintä asiakastyössä on käytännönläheinen kirja sinulle, joka opiskelet sosiaali- ja terveysalaa tai kaipaat täydennyskoulutusta. Kirjassa on uutta tietoa ja harjoituksia ammatilliseen viestintään.Lue lisää

Selkoviestintä asiakastyössä on kirja, jollaista ei vielä ole aiemmin ilmestynyt selkoviestinnästä ja viestinnän saavutettavuudesta. Siinä on käytännönläheinen näkökulma sosiaali- ja terveysalan työstä ja asiakaskohtaamisista.
Kirjaa voi käyttää oppikirjana sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon 2024 valinnaisessa tutkinnon osassa Selkoviestintä asiakastyössä (15 osp), sillä kirjan sisällössä on otettu huomioon tutkinnon osan ammattitaitovaatimukset. Kirjassa on tietoa selkoviestinnästä ja sen käytöstä keskusteluissa ja kirjallisessa viestinnässä, selkomateriaalien käytöstä sekä kielitietoisuudesta ja viestinnän saavutettavuudesta.
Selkoviestintä asiakastyössä on selkoperiaatteita mukaileva kokonaisuus, joka on kirjoitettu lyhyesti ja helpolla kielellä. Lisäksi kirjassa on paljon harjoituksia, jotka antavat ideoita työhön ja auttavat näyttöön valmistautumisessa.
Kirja sopii myös täydennyskoulutukseen, sote-alan ammattilaisten viestintäkoulutuksiin ja omatoimiseen perehtymiseen selkoviestintään, kielitietoisuuteen ja saavutettavuuteen.
ISBN | 978-952-63-7467-3 |
---|---|
GTIN | 9789526374673 |
Painosnumero ja -vuosi | 1. painos, 2024 |
Tekijät | Tuija Takala |
Kouluaste | Ammatillinen toinen aste |
Moduuli / kurssi / luokka | - |
Sivua | 130 |